تبلیغات
موبایل - بازار تلفن هوشمند آمریکا در ۲۰۱۲: اپل برنده فصل چهارم و رتبه دوم سالیانه

Strategy Analytics دو روز پیش گزارش خود از بازار تلفن های هوشمند دنیا را منتشر کرد. امروز هم نوبت به بازار آمریکا رسیده است تا تخمین این موسسه آماری را در خصوص تعداد موبایل فروخته شده در سال ۲۰۱۲ و فصل پایانی آن ببینیم. به لطف آیفون 5 اپل توانست در فصل پایانی سال جایگاه خود از سامسونگ را باز پس بگیرد.

آیفون در سه ماهه آخر ۲۰۱۲ سهم ۳۴ درصدی را به خود اختصاص داده و رتبه اول بازار اسمارت فون آمریکار را داشت. سامسونگ هم که در سه ماهه سوم توانسته بود جایگاه نخست را از آن خود کند، در فصل چهارم با سهم 32.3 درصدی بازار در جایگاه دوم قرار گرفت.

البته تجدید حیات اپل با اسمارت فون تازه اش نتوانست به صدرنشینی این کمپانی در تمام سال ۲۰۱۲ کمکی کند و شرکت کره ای سامسونگ با فروش ۵۳ میلیون دستگاهی صدرنشین سال ۲۰۱۲ بازار آمریکا بوده و سهم 31.8 درصدی را از آن خود کرده است. اپل هم با سهم 26.2 درصدی از فروش سالیانه اسمارت فون ۲۰۱۲ آمریکا توانست در رتبه دوم قرار گیرد. رتبه سوم هم با 12.3 درصد، از آن ال جی شد.

این موسسه میزان فروش تمام اسمارت فون های فصل چهارم ۲۰۱۲ آمریکا را ۵۲ میلیون دستگاه تخمین می زند که نسبت به فصل چهارم ۲۰۱۱ تنها ۲ میلیون دستگاه افزایش داشته است. و جالبتر اینکه فروش سالیانه ۲۰۱۲ آمریکا از سال ۲۰۱۱ کمتر بوده است. استراتژی آنالایتیکز دلیل این امر را مشکلات اقتصادی کشور و همچنین برنامه های ارتقاء سخت گیرانه تر اپراتورهای موبایل می داند.


phonevendor-001-500px-narenji-ir.jpg