تبلیغات
موبایل - ال جی مقام دوم بازار موبایل آمریکا را از اپل ربود

اگر چه پرچمدار فعلی ال جی (اپتیموس جی) با رکورد فروش یک میلیونی از زمان عرضه، حرکت کندی را به نمایش گذارده است، اما به نظر می رسد که تمام داستان بازار تلفن های همراه برای این کمپانی کره ای، آنچنان بد نیست. به گزارش موسسه Counterpoint Research ، این شرکت موبایل ساز توانسته است در بازار فروش منتهی به دسامبر ۲۰۱۲، اپل را از جایگاه دوم بازار آمریکا به زیر بکشد.

این موسسه تحقیقاتی می گوید به لطف فروش سرزنده و چالاک اسمارت فون های ال جی در کریسمس گذشته، سهم ابزارهای موبایل این شرکت از بازار آمریکا به ۱۳ درصد ارتقاء یافته است. این در حالی است که طبق گزارش های منتشره، سهم اپل تنها ۱۲ درصد است. البته سامسونگ با سهم ۳۳ درصدی همچنان در صدر ایستاده است. در حالی که موتورولا و اچ تی سی به سهم ۹ و ۸ درصدی رضایت داده اند.

اگر چه Counterpoint Research قبل از این اعلام کرده بود ال جی در بازار اسمارت فون فصل سوم ۲۰۱۲ آمریکا، با عرضه آیفون 4S ، سهم خود را از دست داده است. اکنون مشخص نیست ال جی این رشد دوباره و صعود یک پله ای در بازار را مدیون کدام اسمارت فون خود است. هرچند که با توجه به آمار اپتیموس جی، برخی این رشد را مدیون نکسوس 4 گوگل می دانند که توسط ال جی ساخته شده و با استقبال چشمگیری روبرو شده است.

علاوه بر این باید توجه داشت که در سنجش بازار موبایل آمریکا، هر دو گروه تلفن های هوشمند و تلفن های معمولی محاسبه می شوند. در حالی که اپل در عرصه تلفن های معمولی هیچ محصولی برای رقابت عرضه نکرده است. و از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد این بازار را هنوز تلفن های معمولی تشکیل می دهند، ال جی توانسته این مقام را کسب کند. و از نظر فروش تلفن های هوشمند با فاصله زیادی از اپل عقب تر است.